DÜNYA LİDERİ PREMIUM MARKALAR
Resmi Türkiye Distribütörü Güvencesi
DÜNYA LİDERİ PREMIUM MARKALAR
Resmi Türkiye Distribütörü Güvencesi

TÜKETİCİ HAKLARI – CAYMA – İPTAL İADE KOŞULLARI

 

GENEL:

1.    Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.

2.    Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir. 

3.    Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.

4.    Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir. 

5.    Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun teslim edilmek zorundadır. Fatura garanti belgesi yerine geçer, kullanım kılavuzu ürünle birlikte kutusunda olabileceği gibi on-line olarak da temin edilebilir.

6.    Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır. 

 

SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE: 

7.    Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.

 

KREDİ KARTININ YETKİSİZ KULLANIMI İLE YAPILAN ALIŞVERİŞLER:

8.    Ürün teslim edildikten sonra, alıcının ödeme yaptığı kredi kartının yetkisiz kişiler tarafından haksız olarak kullanıldığı tespit edilirse ve satılan ürün bedeli ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından Satıcı'ya ödenmez ise, Alıcı, sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade etmek zorundadır. 

 

ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE: 

9.    Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır. 

 

ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ: 

10. Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.

 

CAYMA HAKKI:

11. ALICI; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.


12. SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ:


ŞİRKET 

ADI/UNVANI: JHC ENDÜSTRİYEL TEMSİLCİLİK VE KAHVE MAKİNELERİ ÜRETİM İTHALAT İHRACAT PAZARLAMA LİMİTED ŞİRKETİ

ADRES: Kavacık Mahallesi Okul Caddesi Öge Sokak No:55/A Beykoz İstanbul
EPOSTA: info@jhc.com.tr
TEL: 0216 6931696

 

CAYMA HAKKININ SÜRESİ:

13. Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. 

14. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir.

15. Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır. 


CAYMA HAKKININ KULLANIMI: 

16. 3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.)

17. İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.

 

İADE KOŞULLARI:

18. SATICI, cayma bildiriminin kendisine ulaşmasından itibaren en geç 10 günlük süre içerisinde toplam bedeli ve ALICI’yı borç altına sokan belgeleri ALICI’ ya iade etmek ve 20 günlük süre içerisinde malı iade almakla yükümlüdür.

19. ALICI’ nın kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI’ nın zararlarını tazmin etmekle yükümlüdür. Ancak cayma hakkı süresi içinde malın veya ürünün usulüne uygun kullanılması sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan ALICI sorumlu değildir. 

20. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

 

CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER: 

21. ALICI’nın isteği veya açıkça kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ve geri gönderilmeye müsait olmayan, tek kullanımlık ürünler, çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan mallar, ALICI’ya teslim edilmesinin ardından ALICI tarafından ambalajı açıldığı takdirde iade edilmesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan ürünler, teslim edildikten sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler ve tüm ürünlerin ambalajının ALICI tarafından açılmış olması halinde iadesi Yönetmelik gereği mümkün değildir.

22. Sitemizde satılan tüm ürünlerin iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir. 

 

TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI

23. ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder. 

 

ÖDEME VE TESLİMAT

24. Banka Havalesi veya EFT (Elektronik Fon Transferi) yaparak, Garanti Bankası, İş Bankası hesaplarımızdan (TL) herhangi birine yapabilirsiniz.

25. Sitemiz üzerinden kredi kartlarınız ile, Her türlü kredi kartınıza online tek ödeme ya da online taksit imkanlarından yararlanabilirsiniz. Online ödemelerinizde siparişiniz sonunda kredi kartınızdan tutar çekim işlemi gerçekleşecektir.

 

Garanti Koşulları


Firmamız tarafından satışı yapılmış tüm ev tipi ürünler 2 yıl süreyle ,tüketici elektroniği haricindeki makineler 1 yıl süreyle, yedek parçalar ise 6 ay süreyle imalat hatalarına karşı resmi garanti kapsamındadır.


Garanti Kapsamı Dışında Kalan uygulamalar,


Aşağıdaki belirtilmiş olan durumlarda, ürünlere garanti şartları uygulanmaz. Bu hallerde ithalatçı firmanın yetkili teknik servisin vereceği teknik rapor ile ürünler tamamen veya kısmen garanti kapsamı dışında kalabilir.

Ürünün, üretici firmanın ve kullanım kılavuzunda belirtildiği şekilde kullanılmadığının anlaşılması

Müşterinin ihmali, yanlış ve amaç dışı kullanımdan kaynaklanan tüm arızalar.

Ürünlerin amaçlarına aykırı olarak, normal çalışma ortamlarından kaynaklanan uygun olmayan yüksek veya düşük voltaj elektrik tesisatı

Üretici tarafından tavsiye edilmeyen parça ve sarf malzemelerinin kullanılmasından kaynaklanan hasar ve arızalar.

Yetkili servisin ve yetkili elemanların dışında cihaza müdahale edilmesi, tamir edilmeye çalışılması

Bu durumlarda garanti şartları geçersizdir.


Ürün Garantisi
Ürünler, imalatçı veya ithalatçı firma garantisi kapsamındadır. Satın almış olduğunuz ürünlerde, garanti süresi içinde meydana gelen arızalar, aşağıda ayrıntıları belirtilen garanti şartlarına göre ücretsiz olarak tamir ettirilir.
1-Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve aksi belirtilmediği sürece en az iki yıldır. Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.
2-Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servise ya da satıcıya bildirim tarihinden itibaren başlar. Bu sürenin aşılması durumunda, müşteri, Malın ücretsiz değişimini ya da bedel iadesini isteyebilir.
3-Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi halinde, imalatçı veya ithalatçı firma; Malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
4-Satıcı firma Malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve işçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.
5-Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığı servis raporuyla firma tarafından düzenlenen raporla belirlenir.
6-Tüketicinin tamir hakkını kullanmasına rağmen Malın, Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, bir yıl içerisinde; aynı arızanın veya farklı arızaların devam etmesi durumunda garanti süresi içerisinde farklı arızaların devam etmesi, yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, Tamiri için gereken azami sürenin (30 gün) aşılması, Arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi, bu durumlarda tüketici Malın ücretsiz değiştirilmesini veya bedel iadesi talep edebilir.
Arızalı ürünlerde izlenecek yöntem,


Ürünü aldığınızda arızalı ise Firmamıza teknik servisine bilgi ulaştırdığınızda cihazda yapılacak kontrolden sonra yenisi verilecektir. İstanbul Dışındaki Müşterilerimizin Arıza durumunda izlemesi gereken yol,
Normal iade koşulları aynen geçerli olmaktadır. Kullanıcı firma servisimizi arayarak donanımları ile ilgili bir sorun olmadığından emin olmalarıdır. Arızalı olduğuna karar verilen ürünleri en kısa sürede firmamıza kargo ile ulaştırmaları gerekmektedir. (Kargo masrafı Müşterilerimiz tarafından yapılacaktır.)

Garanti süresi içinde arızalanan ürünler için izlenecek yöntem,

Ürün firmamıza Güvenli bir ambalaj ile ulaştırılacak.Teknik servis yetkilisi cihazın kontrolünü yaptıktan mevcut problemlerin sebeplerini müşteriye bildirecektir. İmalat hatası kapsamındaki ürünlere belirtilen GARANTİ ŞARTLARI uygulanacaktır.


İADE ŞARTLARI


İade edilecek veya değiştirilecek cihazlar GARANTİ KOŞULLARINA TAMAMEN UYMAK ZORUNDADIR.
Alıcı cihazı, kendisine teslim edildiği şekilde geri iade etmek durumundadır. Cihazın kullanım dolayısıyla ticari değerindeki kaybını tazmin etmekle yükümlüdür.

Şehir dışı teslimatlarda ürünü teslim almadan önce kontrol ediniz.
Mal teslim alındıktan sonra değiştirme ve iade etme süresi 20 gündür.
İade edilecek veya değiştirilecek ürün, GARANTİ KOŞULLARI ŞARTLARINA tamamen uygun olması gerekmektedir.
Müşteri ürünü kendisine teslim edildiği şekilde vermekle yükümlüdür. Kullanım söz konusu ise malın ticari değer kaybını tazminle yükümlüdür.
Müşterinin malı firmamıza iade etmesi halinde mal bedeli 20 gün içerisinde karşı tarafa ödenir.